Justin Sandee

Director Commercial Development

bol Retail Media


Over de spreker
Justin Sandee heeft meer dan 20 jaar ervaring in media en retail. Bij bol geeft hij leiding binnen de Retail Media-afdeling en speelde een belangrijke rol in de groei en vernieuwing ervan. Zijn kracht ligt in het omzetten van digitale strategieën naar meetbare resultaten. Met diepgaande kennis van retail media is hij daarnaast actief binnen IAB Europa, waar hij bijdraagt aan de ontwikkeling van het vakgebied.


Over de sessie

Upper Funnel en Retail Media: De Perfecte Combinatie

Retail media en de upper funnel lijken geen vanzelfsprekende combinatie, maar bieden juist unieke kansen voor merkopbouw én conversie. Tijdens Retail Media Day op 15 mei laat Justin Sandee zien hoe retail media de volledige klantreis ondersteunt. Samen met co-host Koen van den Eeden, mediabureau OMG, brengt hij het verhaal tot leven met inspirerende best cases en de visie van het bureau op branding via retail media. Ontdek hoe merkopbouw via dit kanaal direct bijdraagt aan groei en resultaat. Mis deze sessie niet en leer hoe je retail media effectief inzet om jouw merk te laten groeien!


5 vragen aan Justin

Hoe kijk jij aan tegen het fenomeen Retail Media?

Retail Media verdient een standaard plek in de media mix. Met de unieke combinatie van bereik en 1P shopper data is het complementair aan bestaande kanalen en geeft het merken de kans om hun verhaal full funnel te vertellen en de impact ervan aan te tonen.

Wat zijn de verwachtingen voor 2025 v.w.b. retailmedia, gaat dit de markt op zijn kop zetten?

2025 is het jaar waarin serieuze stappen worden gezet op het vlak van professionalisering van het media kanaal en daarmee het aantonen van de daadwerkelijke kracht van Retail Media. Voorlopers zullen komen met diverse verbeteringen op het vlak van measurement standaarden, bereikbare (self-service) advertentie oplossingen en onderzoeken die niet alleen de impact op sales performance maar ook op awareness zullen aantonen. Dit maakt dat Retail Media mogelijk zijn plek in de markt serieus zal gaan pakken.

Welke rol speel(t) jij / jouw bedrijf in deze tak van sport?

Zoals kort aangegeven bij de vorige vraag. Bol is in NL en BE zowel voorloper als de grootste speler in Retail Media en zal daarom de verantwoordelijkheid/ het voortouw pakken op het vlak van professionalisering en de stap naar een nog geloofwaardigere media partner.

Is er in Nederland nog veel te winnen of lopen we op het gebied van retailmedia voorop?

Kijkende naar wat er in de US, UK en EU gebeurt, is er in NL nog zeker veel te winnen. Als je de parallel trekt tussen retail media aanbieders en publishers, zullen retailers stappen moeten zetten op het delen van inzichten (data), het vertalen hiervan naar de juiste media oplossingen (brands willen bijvoorbeeld hun eigen merk vertellen) en het toegankelijker maken van deze oplossingen (vb. self service of via DSP etc.)

Waarom moet marketing- & e-commerce Nederland naar de Retail Media Day komen en dan natuurlijk ook nog eens specifiek naar jouw sessie?

Vanuit bol geloven we dat alles start bij de consument. Wij weten hoe een consument zich beweegt op ons platform en weten daarmee ook hoe zij dat doet op categorie, product of merk niveau. Inzichten hierin vormen het startpunt van mediaplannen die zowel de doelen van de marketeer als de sales manager bedienen. Bol probeert de bestaande silo’s dus te doorbreken door te richten op hetgeen iedereen in deze markt bindt, de consument.

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze event updates en blijf automatisch op de hoogte van de laatste sprekers, nieuwe toevoegingen aan het programma en kortingsacties.