Over de spreker
Daniël Franco is een ervaren marketing- en mediaspecialist met meer dan 12 jaar expertise in de sector. In zijn rol als Head of Retail Media & Advertising bij HEMA is hij verantwoordelijk voor zowel digitale als traditionele mediaplanning en -inkoop, variërend van TV en radio tot social media en SEA. Naast het beheer van HEMA’s eigen marketingkanalen, is hij sinds vorig jaar ook betrokken bij het verkopen van advertentieruimte aan externe adverteerders. Hij leidt verschillende teams en zorgt voor een omnichannel aanpak die bijdraagt aan groei en succes van HEMA’s mediacampagnes en HEMA’s adverteerders.
Over de sessie
Informatie over de sessie volgt nog.
4 vragen aan Daniël
Hoe kijk jij aan tegen het fenomeen Retail Media?
Retail media blijft een interessant en groeiend fenomeen binnen marketing. Termen en definities willen nog wel eens verschillen, maar voor ons is het, het verwaarden van ons waardevolle bereik richting partners. Als adverteerder, maar ook als publisher vind ik het een zeer kwalitatieve toevoeging aan de marketing mix. Ik denk wel dat we nog echt aan het begin staan en de komende jaren de maturity verder omhoog zou gaan in lijn met andere marketing kanalen.
Wat zijn de verwachtingen voor 2025 v.w.b. retailmedia, gaat dit de markt op zijn kop zetten?
De verwachting is dat het wereldwijd, maar ook in Nederland zal blijven groeien. Met het wegvallen van first party cookies, zal er ook meer vraag zijn naar data en targeting mogelijkheden bij retailers. Retailers zullen langzaam meer een mediabedrijf worden. Concurrentie zal vermoedelijk verder toenemen, wat het nog belangrijker maakt dat er veel energie gestoken wordt in kwaliteit en transparantie.
Welke rol speel(t) jij / jouw bedrijf in deze tak van sport?
HEMA is bekende Nederlandse Retailer met een erg groot bereik, dat bereik wordt sinds begin 2024 ingezet om adverteerders te helpen relevante doelgroepen te bereiken, zowel in de winkelstraten met het schermennetwerk als op HEMA.nl. Binnenkort zullen er verschillende andere proposities toegevoegd gaan worden aan de beschikbare kanalen. We zullen hier de 15e meer over uitweiden.
Is er in Nederland nog veel te winnen of lopen we op het gebied van retailmedia voorop?
Er valt zeker nog veel te winnen. Denk aan transparantie en het gebruik van data.
Blijf op de hoogte
Meld je aan voor onze event updates en blijf automatisch op de hoogte van de laatste sprekers, nieuwe toevoegingen aan het programma en kortingsacties.