Edwin van Setten

Business Development Manager – Pro AV

Dahua


Over de spreker
Edwin is sinds 2003 actief in de Audiovisuele markt. Eerst als Director of Sales & Marketing van n-store; verantwoordelijk voor succesvolle digital signage projecten bij o.a. adidas, See-Buy-Fly, Maxda, Suzuki, Telfort, Orange en PostNL en daarna bij eXXeda verantwoordelijk voor projecten bij o.a. BOB Autowas, Tamoil en NATO. Na een periode bij de AV-system Integrator NFGD als Salesmanager actief te zijn geweest is Edwin nu als Business Development Manager bij Dahua verantwoordelijk voor de Dahua LCD- en LED-scherm producten. Producten die samen met de juiste Retail Media software, de ruggegraat van de Retail Media oplossing vormt.


Over de sessie

Hoe bereik je de juiste klant met een relevante boodschap op het juiste moment?


5 vragen aan Edwin

Hoe kijk jij aan tegen het fenomeen Retail Media?

Retail Media is een uitgelezen kans voor merken om de consument op het juiste moment met een relevante boodschap te bereiken. Dit verhoogt voor de adverteerder; het merk, de merkbekendheid, de interesse in het product en uiteindelijk extra omzet. Voor de retailer brengt het extra attentiewaarde, extra traffic en meer omzet naast een extra inkomstenstroom vanuit de advertenties. 

Wat zijn de verwachtingen voor 2025 v.w.b. retailmedia, gaat dit de markt op zijn kop zetten?

Uitgaande van de vraag die wij als Dahua van retailers krijgen die een Retail Media netwerk willen uitrollen, zullen er in 2025 zeker een aantal nieuwe significante Retail Media kanalen worden toegevoegd. TESCO, UK verwacht dat Retail Media in 2025 groter wordt dan TV!

Welke rol speel(t) jij / jouw bedrijf in deze tak van sport?

Met de Dahua hardware; camera’s met AI en (High Brightness-) LCD- en Ledschermen creëren wij samen met de juiste software van onze partners een krachtige, betrouwbare en impactvolle oplossing die de retailer helpt om een succesvol Retail Media netwerk te laten exploiteren. Dahua zorgt hierbij voor de juiste invulling van hardware voor pui-, entree- , schap- of instore schermen.

Is er in Nederland nog veel te winnen of lopen we op het gebied van retailmedia voorop?

Er is zeker nog heel veel potentie in Nederland voor nieuwe Retail Media initiatieven en verbeteringen van bestaande. Ook wereldwijd is er enorme interesse in dit medium en zijn er al velen grote netwerken actief zoals die van TESCO met meer dan 6000 schermen.

Waarom moet marketing- & e-commerce Nederland naar de Retail Media Day komen en dan natuurlijk ook nog eens specifiek naar jouw sessie?

Retail Media neemt een enorme vlucht en biedt enorme kansen voor de retailer en de merken. Om de juiste keuze te maken in strategie en invulling van de Retail Media oplossing met de juiste software en hardware is de Retail Media Day een uitgelezen mogelijkheid om je te laten informeren en de juiste partners te spreken.

Om uitleg te krijgen hoe je de juiste klant met een relevante boodschap op het juiste moment kunt bereiken op de winkelvloer  of –straat, ben je van harte welkom bij de presentatie van Dahua, Edwin van Setten

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze event updates en blijf automatisch op de hoogte van de laatste sprekers, nieuwe toevoegingen aan het programma en kortingsacties.