Corine is bijzonder hoogleraar Retailmarketing Anton Dreesmann leerstoel aan RUG (Rijksuniversiteit Groningen). Corine is in het dagelijks leven Manager Data, Insights & Analytics A.S. Watson H&B Benelux.
“Natuurlijk lees ik vele rapporten en onderzoeken op het brede vakgebied van de retail, en wat me zo vaak weer opvalt: waar is de klant? Tussen alle feiten en cijfers mis ik de klant vaak. Want juist aan de kant van de klant gebeurt er zo ontzettend veel, dat grote impact heeft op hoe steden eruit zien en op hoe retailers hun werk moeten doen. De klanten van nu en van de toekomst zijn gericht op een plek waar ze herinneringen kunnen maken met vrienden en familie. Een plek ook waar je de verbinding kunt maken met een merk of retailer.
Artificial Intelligence (AI) is een kans. Veel meestal luxe merken bieden games aan om klanten te binden aan hun merk. Mensen maken dat vervolgens weer groot op de socials. Zo kun je mooie combinaties maken tussen offline en online. En denk nu niet dat dit alleen is weggelegd voor de grote retailers. Juist voor kleine ondernemers zijn er veel voordelen te behalen met bijvoorbeeld ChatGPT. Je staat verbaasd over hoe snel je daarmee zelf
efficiënte socialmedia-posts kunt genereren. Ja, het vergt naast visie zeker om lef en doorzettingsvermogen, maar als je als retailers gezamenlijk deze stappen kunt zetten, wint uiteindelijk het gehele winkelgebied aan aantrekkingskracht. Mijn oproep zou zijn, ga gewoon beginnen, experimenteer en je zult verbaasd staan van je impact!”
Blijf op de hoogte
Meld je aan voor onze event updates en blijf automatisch op de hoogte van de laatste sprekers, nieuwe toevoegingen aan het programma en kortingsacties.