Abovo Maxlead, gouden partner RMD: ‘Wij willen zin en onzin van retailmedia goed scheiden’
februari 16, 2024Jumbo start met ‘Deep screen - 3D retailmedia‘ technologie op de digitale schermen in de supermarkt. Het merk Blue Band Roombeter is het eerste product dat door middel van een 3D uiting te zien is.
De nieuwe campagne is op de digitale schermen bij de entree in ruim 500 Jumbo winkels te bewonderen. Het betreft volgens de retailketen 'een opvallende campagne om het nieuwe plantaardige alternatief voor boter onder de aandacht te brengen' bij het winkelende publiek.
In samenwerking met First Impression audiovisual, wil Jumbo met deze techniek retailmedia-campagnes tot leven met de techniek van anamorfose. 'Met forced perspective transformeren hierbij platte beelden tot een 3D experience. Deze techniek bestaat naar eigen zeggen vooral uit wiskundige principes en optische illusies. ‘Door de juiste verhoudingen en perspectiefveranderingen toe te passen, wordt de kijker visueel verrast, waardoor platte afbeeldingen diepte lijken te krijgen. Vervolgens lijkt het alsof de animaties uit het scherm springen, waardoor we een onvergetelijke indruk achterlaten bij de kijker’, licht de afdeling retailmedia van Jumbo toe.
‘De nieuwe 3D uiting op de digitale schermen van Jumbo Supermarkten is voor ons een mooie toevoeging aan de communicatie die we op de winkelvloer kunnen doen. Het zet onze nieuwe innovatie, Blue Band Roombeter in een papieren kuip, op een spectaculaire wijze in de spotlight. De nieuwe papieren kuip spat van het beeldscherm af’, vult Alexandra Hartevelt, senior Brand Manager van Blue Band aan.
'We blijven ons DOOH netwerk optimaliseren in omvang en functionaliteiten', belooft Jumbo met de uitnodiging om ook te komen experimenteren met de nieuwe retailmedia in 3D.