Over de spreker
Deli werkt al ruim 3 jaar bij MediaMarkt als Head of Retail Media.
Over de sessie
Treat yourself met insights over MediaMarkt’s innovatieve retailmedia-reis
Ontdek hoe het ondernemende DNA van MediaMarkt ook hard stroomt door de Retail Media-activiteiten van deze omnichannel retailer, die inmiddels wel 80 marketing touchpoints in het portfolio heeft zitten. MediaMarkt is altijd in beweging en creëert kansen in onverwachte hoeken. Laat je ‘trakteren’ door Deli Bom op een inzage in deze innovatieve reis: van wat rellen doen voor Retail Media en het trouwen van huisdieren met verzekeraars, tot hoe experiences in de winkel aanslaan bij de consument en hoe het Feyenoord partnership voor hen werkt.
4 vragen aan Deli
Hoe kijk jij aan tegen het fenomeen Retail Media?
Ik vind het een hele dynamische markt om in te werken. Er komen steeds meer middelen en retailers bij, wat ook vraagt om een professionaliseringsslag. Het leukste vind ik om creatief na te denken over een bepaalde match tussen onze doelgroep/producten en adverteerders. Ik zie wel dat de grens tussen Commerce Media, Social Commerce, DOOH en Retail Media momenteel een beetje een grijs gebied is. Wanneer is iets nu precies Retail Media? Daarover zijn de meningen verdeeld.
Wat zijn de verwachtingen voor 2025 v.w.b. retailmedia, gaat dit de markt op zijn kop zetten?
‘De markt op zijn kop zetten’ vind ik een grote uitspraak, gezien we nu al een tijdje bezig zijn. Retail Media in Nederland zit meer in de fase om te standariseren en een slag te maken naar volwassenheid. Wat je wel ziet is dat er steeds meer focus komt op omnichannel, waar het ooit digitaal only is gestart.
Welke rol speel(t) jij / jouw bedrijf in deze tak van sport?
Als retailers bieden we uiteraard allerlei touchpoints aan voor onze adverteerders en partners. Daarnaast zijn we ook verantwoordelijk om te helpen de branche te professionaliseren. Maar ook om wat meer context te geven naar de branche hoe op sommige punten een retailer anders werkt dan een publisher. De kern business blijft retail en dat brengt bepaalde uitdagingen met zich mee.
Is er in Nederland nog veel te winnen of lopen we op het gebied van retailmedia voorop? Er vallen altijd nog stappen te maken als je kijkt naar de VS of UK. Aan de andere kant kunnen we ook andere landen, zoals Belgie, helpen om te groeien. Veel bedrijven in NL zijn Benelux georiënteerd, dus daar vind ik ook dat we onze rol moeten pakken.
Blijf op de hoogte
Meld je aan voor onze event updates en blijf automatisch op de hoogte van de laatste sprekers, nieuwe toevoegingen aan het programma en kortingsacties.